Otwarcie się na rynki zagraniczne to wielka szansa dla każdego przedsiębiorcy. Oznacza to bowiem dostęp do większej liczby klientów oraz możliwości generowania większych przychodów z powodu różnic cenowych w określonych krajach. Wraz z niewątpliwymi korzyściami idą jednak pewne zagrożenia, z jakimi związane jest prowadzenie międzynarodowej firmy. Dzisiaj przedstawimy, w jaki sposób się przed nimi ustrzec.

prowadzenie interesów międzynarodowychProblem, z jakim zmaga się duża liczba firm wypływających na zagraniczne rynki, to brak przygotowania na problemy z płatnościami. W momencie, gdy zagraniczny klient nie spieszy się z dokonaniem płatności, przedsiębiorca jest uziemiony. Nie dysponuje żadnym narzędziem, które pozwoliłoby mu odzyskać pieniądze. Jedynym wyjściem jest windykacja międzynarodowa, jednak w ogólnym rozrachunku staje się ona kosztownym wydatkiem i często okazuje się zwyczajnie nierentowna.

Z pomocą przychodzi faktoring eksportowy. Jest to usługa, która daje firmom rozpoczynającym ekspansję zagranicznych rynków pewność, że otrzymają one wynagrodzenie za świadczone usługi. Pieniądze spływają bowiem najpierw ze środków firmy faktoringowej, a dopiero później od klienta. Właściciel nie musi się też martwić windykacją, ponieważ wchodzi ona w skład usług faktoringowych i jest realizowana przez firmę, z którą podpisało się umowę o współpracy. Warto zajrzeć na stronę FCI w celu znalezienia zweryfikowanej firmy zajmującej się faktoringiem. W skład tej grupy wchodzą tylko firmy, które oferują usługi najwyższej jakości. Można więc być pewnym co do ich skuteczności.

Coraz więcej firm wybiera usługi faktoringowe

kredyt obrotowyO tym, że faktoring okazuje się bardziej korzystnym rozwiązaniem, niż chociażby kredyt obrotowy, świadczy fakt, że w ciągu ostatnich 5 lat co roku wzrastała liczba firm decydujących się na skorzystanie z usług faktoringowych. Potwierdza to raport strony rp.pl i  choć w ostatnim kwartale tempo wzrostu wyhamowało, to eksperci twierdzą, że to tylko chwilowe i że wkrótce znowu wróci do tendencji wzrostowej.

Dzisiaj większość banków posiada w swojej ofercie usługi faktoringowe. Często przedsiębiorcy posiadający konta firmowe otrzymują propozycje bezpłatnego okresu testowego. Warto w takiej sytuacji zorientować się, jak oferta naszego banku wypada na tle konkurencji. Może się okazać, że inne firmy są w stanie zaoferować znacznie lepsze warunki, przez co prowizja będzie niższa, więc więcej pieniędzy zostanie w kieszeni przedsiębiorcy. Może być i tak, że banki są w stanie obniżyć wysokość prowizji dla osób, które korzystają z kilku usług finansowych w danym banku. Pewne jest natomiast to, że przy obecnej liczbie dostępnych usług, znalezienie dobrej oferty na faktoring jest wyłącznie kwestią dobrych chęci i poświęcenia wystarczającej ilości czasu. Warto pomyśleć o tym jako o inwestycji w przyszłość firmy i podejść do tego tematu w sposób odpowiedzialny.

W kontekście rozwoju firmy na rynku międzynarodowym, warto dodać, że faktoring eksportowy pozwala maksymalnie ograniczyć ryzyko napotkania problemów z niewypłacalnością klientów. Jest to więc realne wsparcie dla przedsiębiorcy, dzięki któremu zyska on większą pewność w działaniach na rynkach zagranicznych i będzie w stanie szybciej zbudować silną pozycję.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *